Home Google+ Facebook Twitter Youtube LinkedIn Pinterest RSS Home BiznisWeb Kontakt

Chcete sa stať úspešným podnikateľom? Poradíme vám, ako začať podnikať na internete.

Prečo klesá PageRank Vašej www stránky?

Ahoj, páči sa Ti tento článok? Tak ho zdieľaj s Tvojimi priateľmi. Určite to ocenia.

google pagerankPageRank je údajne jeden zo základných faktorov hodnotenia kvality www stránky. Generuje ho napr. Google – Google PageRank alebo Seznam – S-rank. Poznáme však aj tzv. Alexarank alebo JyxoRank.

Alexa je internetový vyhľadávač využívaný predovšetkým v USA.

Alexa rank je hodnotenie domény na základe sledovania návštevnosti jednotlivých podstránok používateľmi, kt. majú nainštalovaný tzv. Alexa toolbar

alexa toolbar

Alexa rank má hodnoty od 10 000 000 – 0. Funguje presne opačne – čím nižší Alexa rank majú Vaše stránky, tým lepšie.

Pre české stránky existuje i tzv. JyxoRank s merítkom od 0 – 255. Zobrazuje sa v Jyxo Toolbare a výhodou oproti ostatným rankom je, že sa aktualizuje oveľa častejšie.

 

NE-relevantný pagerank

PageRank priradí každej URL adrese (podstránke na Vašom webe, subdoméne, jednotlivým súborom na doméne) tzv. mieru relevantnosti. Miera relevantnosti sa vyjadruje na stupnici od 0-10, čím vyššie číslo dosahujú Vaše www stránky, tým lepšie pre Vás.

Vplyv ranku na pozície vo vyhľadávaní

V minulosti platilo, že čím vyšší pagerank, tým kvalitnejšie spätné odkazy.

Z našich skúseností vyplýva, že Google aktualizuje hodnotu PageRanku raz za 2-4 mesiace. Ak máte momentálne pocit, že Váš PageRank je nízky, môže byť len nezaktualizovaný. Moji kolegovia, ktorí majú na starosti SEO optimalizáciu www stránok klientov, zastávajú názor, že PageRank je pre SEO nerelevantný ukazovateľ a administrátori jeho sledovaním strácajú len svoj drahocenný čas.

Na internete nájdete nespočetné množstvo diskusií preberajúcich význam PageRanku pre SEO – tu je napr. názor jedného odborníka.

Ak bazírujete na získaní čo najvyššieho PageRanku, mali by ste vedieť, že ak na www stránkach nemáte dostatočne kvalitný obsah, rank 10 je Vám k ničomu.

Ak ale získate vysoký pagerank zo strany vyhľadávačov, zlepší sa umiestnenie Vašej www stránky v SERP a tým sa zvyšuje pravdepodobnosť nárastu návštevnosti z prirodzeného vyhľadávania.

Oveľa efektívnejšie, ako riešiť PageRank, je zamerať sa na:

  • tvorbu kvalitného obsahu www stránky
  • prehľadnú štruktúru webu
  • výmenu partnerských odkazov s webmi z prvých pozícií vo výsledkoch vyhľadávania
  • vek webu (z našich skúseností vyplýva, že ak je SEO optimalizácia na www stránke kvalitne prevedená, aj pomerne mladý web môže dosiahnuť vysoké pozície v prirodzených výsledkoch vyhľadávania)
  • návštevnosť www stránky
  • propagáciu na sociálnych sieťach – Facebook, Twitter, YouTube.com, Pinterest, Google Plus

Čo vedie k zníženiu hodnoty PageRank-u?

Možno ste už narazili na video Matta Cutts-a (inžiniera z Googlu), v ktorom poukazuje na 3 základné faktory, ktoré majú vo väčšine prípadov pokles PageRanku na svedomí:

  1. stránka s vysokým PageRankom prestala odkazovat na Váš web (dôvody môžu byť rôzne – stránka zanikla alebo prehodnotila význam spätných odkazov a Vaše stránky vyradila …)
  2. spätné odkazy smerujúce na Vaše www stránky nie sú korektné – napr. vplyvom zmeny URL identifikátorov, odstránením niektorých podstránok sa zobrazuje chyba 404 a pod. (ako odstrániť chyby 404 z www stránky sa dočítate v našom článku)
  3. predaj spätných odkazov tretím stranám – preto Google bojuje aj proti tzv. linkovým farmám (viac info o updatoch Google Panda a Google Penguin v našom článku)

Ako teda zvýšiť PageRank www stránky?

Ak ste v poslednej dobe zaznamenali pokles ranku na Vašej www stránke, inšpirujte sa a aplikujte nasledujúce body:

  • Vytvorte si na www stránke blog (prostredníctvom redakčného systému FLOX, kt. ponúkame stačí vložiť blok Články) a v názvoch článkov a anotáciách používajte kľúčové slová, v článkoch samozrejme nezabúdajte na kvalitné spätné odkazy a interné prelinkovanie. Publikujte pravidelne, minimálne raz týždenne.
  • Skontrolujte, či je Vaša doména registrovaná do katalógov s vysokým PageRankomzoznam vyhľadávačov nájdete tu 
  • Prispievajte do diskusných fór, ak napr. ponúkate účtovníctvo, doporučujeme sledovať fórum Porada.sk. V príspevkoch nezabudnite uviesť odkaz na Vaše stránky – napr. o novele zákona XY sa dočítate tu.
  • Využívajte buttony a widgety sociálnych sietí na www stránke, pri článkoch, produktoch, v bočných stĺpcoch – umožnite návštevníkom lajkovať alebo zdieľať zaujímavé informácie z vašich stránok
  • Pri produktoch umožnite preposlať odkaz potenciálnym záujemcom o jeho kúpu

 

tvorba www stránky, tvorba eshopu

Autor: Jana Kvasnicová
avatar

Autor: Jana Kvasnicová

Mgr. Jana Kvasnicová - v BiznisWebe pracuje od r. 2009, momentálne ako Senior Marketing Specialist. Vo voľnom čase relaxuje s rodinou a psom v prírode, na biku, pri dobrej knihe. Aktuálne na materskej dovolenke so synom Jakubom.

Diskusia k článku